måndag 2 februari 2009

galet!!

Har borjat tillfriskna lite nu i alla fall, vilket ar skont, ar uppe i en vecka med sjukdom nu. Ar inte helt 100 i kroppen an men det borjar bli battre. Gick till farbror doktorn igar och fick mig lite medicin som jag da forhoppningsvis ska ma battre av!

Idag var en galen dag. Vi borjade pa formiddagen med att aka och gora Canyon Swing. Man aker till en stor ravin dar man fran en liten plattform spanns fast i en sele och fastsatt i en vajer, sen tippar man, hoppar, faller man fran kanten, vad man nu foredrar, och faller forst rakt ner och sen svingar man i ravinen.... cooolt! Forst gjorde jag det sittandes i en stol, och sen bestamde jag mig for att gora en till och da fick jag hanga uppoch ner och sen drog dom i en grej sa jag foll handlost ner med huvvet forst.... :)

Tillbaka i Queenstown for o ata lite lunch o ladda infor eftermiddagens aventyr... namligen ett 134 m hogt bungyjump! Nevis canyon har utanfor Queenstown star for varldens nast hogsta bungy jump. Ska man hoppa sa ska man gora det ordantligt! :) Det gick, vi overlevde, och det ar coolt att jag har gjort det. Nagot jag tankt gora i manga ar men aldrig riktigt vagat.... nasta hopp far bli pa 216 m i Sydafrika....

3 kommentarer:

Björn Persson sa...

Skönt att du känner dig bättre. om du undrar vem jag är så var jag lite av Li´s mentor under någon vecka på Finneagle. O ch jag följer din blogg med glädje...

Björn

SoFiA sa...

Ah kul! Jag skriver sa ofta jag far mojlighet och kommer ihag :)

Frida sa...

Först att du inte är riktigt frisk ännu eftersom du hoppade bungyjump!! ;) läskigt, skulle nog aldrig våga de! hoppas du kryar på dig helt snart! många kramar frida