lördag 13 december 2008

Yehaaaah!

Då var man i Texas bland cowboyhattar och boots. Hehe nä inte riktigt, men det är väl så man föreställer sig det :)

Vi lämnade New Orleans i går kväll med gråhunden, och vi fick uppleva både regn, snö och solsken. Tre årstider på tre dagar. Inte illa. I torsdags när vi gick upp skulle vi åka ut och kolla på plantagen med Erin, en tjej som bodde i vårt rum. Hon hade hyrbil så vi körde ut, men på morronen började det falla stora blöta snöflingor, så det var inte det mest optimala väglaget. Men vi kom fram helskinnade, och det första plantaget vi kom till stängde precis, men det fanns flera i området vi kunde besöka. Fina hus dom hade, och vi fick med oss lite 1800-tals historia. Men kallt o blåsigt va de. På eftermiddagen chillade vi på hostelet för det fanns inte så mycket att göra i ovädret, men vi gick ut sen på kvällen när det hade lugnat ner sig och vi lyssnade på lite liveband i utkanten av French Quarters. Det var trevligt! Härligt med blues!
Hade en lite tuff kväll, jag och L kom i luven på varandra, över en skitsak, men det blev en stor sak för mig och resulterade i stor hemlängtan.

Igår morse hade jag bestämt mig för att jag ville åka hem, orkade inte att vi ska bråka. Men L lyckades övertala mig att fortsätta, och nu känns faktiskt allt bra igen.

Fredagen var det toppenfint väder med solsken så vi tog trolleyn ner till Franska kvarteren igen, och gick och strosade lite där. Åt "beignets" på Cafe du Monde, tittade på katedralen, och strosade längs Mississippi. Vi tog också båten över floden, bara för att kunna säga att vi åkt på Mississippi :)

Sen på kvällen var det dags för bussen till Austin, och vi tog farväl av dom vi lärt känna på hostelet, ett ritkigt bra ställe. Lär ju bo där igen om jag kommer tillbaka!

Efter att ha åkt hela natten, och väntat fem timmar i Houston, sitter vi nu här på ett studenthem, och funderar lite på vad vi ska ta oss för idag, och om vi kan och vill stanna här.

Inga kommentarer: